hurra för oss

taffy blev totalt godkänd på grundlydnaden igår.
det var inte många som blev det tror jag.
alltid var där något man skulle träna mer på men taffy, den store klarade allt galant.
alltså, platsliggning, och sittställning i flera minuter med och utan störning är han sjukt bra på, men vi har ju drillat honom. haha.
så han förtjänade ett grisöra när vi kom hem.
egentligen så slutade vi tidigare igår, typ vid 21, men så stod jag och pratade ett tag med marie-louise. taffys föräldrars matte, där vi köpte honom.
ja, vi bor sjukt nära varandra vilket är kanon.

jag fick en hake att ha i bagageluckan, jag ville låna, men hon ville ge bort den så jag tackade.
och sen bestämde vi att jag skulle följa med henne hem så fick taffy och izzi (tror jag), också en belgare, fast en groenendael, och de är helt svarta, leka av sig lite med varandra.
hon är tydligen jätteduktig på utställningar och eftersom många har frågat om valpar så funderar hon på det.
så säger hon till mig: jag tror det hade passat med en sådan på er gård.
haha. och när man ser taffy och izzi tillsammans så kan man inte mer än att hålla med. då hade han fått sällskap också.
men i vilket fall som så lekte rätt så mycket.
sprang så man var rädd för att bli omkullvält några gånger men de sprang ju smidigt förbi en bara. men de hoppade över en stenmur och sprang runt, och sprang under träd, och granar, och oj vad de sprang.
sen skulle vi prova en sele för honom, vilket gick sådär eftersom han var så pass stirrig men jodå.
tillslut fick vi på en och de satt perfekt.
så nu måste vi börja spåra med honom.
satsar på det först tänkte jag.
anmälde mig också tilltävlingslydnad på brukshundsklubben eftersom det är spår och sök i den sen.

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback