klant-carro är fan i farten igen

som alla vet, eller nästan alla så är jag så jävla klantig.
tappa sitt pass och plånbok på första flyget på väg till malta, så man får stanna i frankfurt över natten.
lämna kontokortet i en butik på malta.
glömt plånboken i kassan på city gross.

name it. jag har gjort allt.

igår gjorde jag något nytt.
jag lade plånboken bakom väskan på bussen, och sen gick jag av när jag var framme.
utan plånboken.
vilket jag kom på när jag skulle ta upp den för att köpa tårta till mattias.

jag började köra till bussen igen, och tänkte att den går antingen till mölle, eller jonstorp, så jag körde mot mölle.
fort gick det.
lite för fort faktiskt. ber om ursäkt till den som övningskörde när jag kom farande förbi i nyhamnsläge.
jag såg ingen buss, och där hade nog fan inte gått någon heller.
ringer skånetrafiken ocg pratar med dem och de säger att den ska gå till jonstorp (jag körde alltså på fel håll) men att den skulle tillbaka till höganäs tio i åtta.
jag kör tillbaka till höganäs, efter att batteriet har lagt av på mobilen så jag kan inte prata mer med skånetrafiken (jävla skit) och väntar på bussen.
den kom, men det var fel buss.
så min buss hade försvunnit.
ja, bussar kan försvinna, jag tror min hade tagit en vända upp mot himlen på jakt efter harry potter och de andra ungdomarna.

i vilket fall som så berättar jag för mattiasoch ina päron (misstag, båda två).
mattias är inte förvånad. (vadå, känner han mig så bra redan?)
mamma och pappa suckar och sen ska mamma ringa och spärra men då säger jag stopp.
jag väntar tills imorn. men nej, mamma vann den ronden. jag ringde swedbank och volvo och spärrade kontokortet och bensinkortet.
körkortet tänkte jag vänta med tills jag vet att det är helt borta, vilket jag skulle få reda på idag.
(kan man spärra körkort, undrade mamma. ja, jag skickar folk över dit nästan dagligen, så jag vet - där kom det, jag vet allt.)

ringt hittegods i helsingborg hela morgonen, och efter 3 samtalet så berättar hon att de har fått in en plånbok som är min.
hela helgen är räddad. hela mitt liv.

men inte mitt rykte...

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback