kanelbulledags

jag tänkte att eftersom jag ändå är ledig idag så kunde jag få något gjort för en gångs skull.
men icke.

jag satt här ett tag. några timmar och letade jobb.
sen så skulle jag cykla till city gross. drygt 3 kilometer kanske.
tills jag kom ner och såg att det var helt vitt.

yes. snön har börjat komma.

i love it.

måste vara snö när jag fyller år. (24 januari)

så jag tog bilen.

så nu håller jag på att baka kanelbullar.
kanske skulle göra muffins när jag ändå är i farten?
jag har gjort jättefina en gång. med glasyr på.

en chokladglasyr, och en hallon.

yummi.

men nej. får räcka med kanelbullar.

kan baka något annat en anan dag.
är ju ledig pretty much i januari.

fick nämligen recept i posten. känner ni igen det?

kanelbullar, mockarutor (kärleksmums), solrosbullar (sockerbulle, med gegga), någon tårta, och vaniljhjärtan.

jag ska lära mig allt.

innan jag går bort.

jag ska bli som min farmor.
bak-farmor/mormor till mina barnbarn, om jag får några vill säga..

dina åsikter
Postat av: Johan

Ja det är likadant här. Vart de än ringer från så tycker det att jag sitter lååångt bort :P



Utom när de ringer just från Sundsvall och då tycker de att det är självklart att jag sitter just här, när jag själv blir helt begeistrad över att jag får någon här hemifrån :P



Jag har snart varit här i två år nu. Själv? :)

Postat av: Johan

Ja, det är synd bara att det så sällan är någon som uppskattar skämt. Oftast när man drar till med något roligt är de bara tysta på andra sidan och väntar på numret.



Nej jag har nog aldrig fått klagomål på dialekten, bara att de försökt stila med att de hör ungefär vart jag sitter. Jag försöker prata utan dialekt dock, man blir ju lagomt leds på att höra "va?! va?!" och vara tvungen att upprepa sig, när man sitter här :P



Usch då, ja det är ju så i januari, februari... man har tur om man får två hela dagar i veckan =/

2009-01-09 @ 08:07:13
din blogg: din blogg:
Postat av: Johan

Hehe ja precis Wasa Frukost. Har du alltid kallat det just wasa frukost? :)

2009-01-09 @ 09:37:59
din blogg: din blogg:

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback