gårdagen

en dröm.
en fantasi.
en tanke.
sandra sa att solen skulle skina och det skulle vara ungefär 22° C. jag skulle ligga ute ungefär hela dagen och bara sola och känn att jag förtjänar detta ftersom jag jobbar nästan varje dag i veckan förutom lördagar men då skjuter jag så det kan man nästan också kalla jobb.

en verklighet.
det var soligt och 28° C istället. men jag är inte ute, nej, jag låter taffy vara ute hela dagen, så han ligger och drar sig i skuggan och sover i stort sett hela dagen, sen städar jag hela ovanvåningen.
jag renbäddar, och öppnar fönstrena så det riktigt vädras därute.
sen sätter jag på min ljudbok "skuggspel" på datorn på riktigt hög volym och börjar.
jag plockar undan i hela gästrummet.
slänger två plastpåsar full amed papper och tidningar. sorterar bland mina prover från oriflame.
städar vid datorn och sen så tar jag ut mattias skrivbord från gästrummet och sätte rut det  utanför i "datarummet" och sätter datorn där istället och flyttar påsoffan och lampan och allt.
alla tavlor satte jag i gästrummet, men gömde de små bakom två stora med magnus uggla och end rake på.
nu är där sjukt fint.

matiias kommentar: "nu ser det riktigt hemtrevligt ut"

tackar för den.

sen fick jag min stenmassage halv 5. den förtjänade jag verkligen.

och senare på kvällen satte mattias sig vid datorn och jag tävlade lite i min "nya lässoffa" och sen kollade vi vilket värdshus vi ska bo på eftersom vi måste utnyttja erbjudandet från glocalnet.
åhus blir det.
riktigt fint och mysigt ser det ut som.
så det blir en helhelg där.
ska bara kolla hur det är med datum och priser också bara..

ikväll blir det middag på haket i helsingborg med min tiger och nilsson.
kan nog fan bara bli bra det.


dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback