vi är med katt

i lördags gick mattias in i snickeriet. ni som inte vet (de flesta) så är iaf dörren en bit upp så man får ta ett kliv upp.
då ligger där något som fräser åt honom, och han blir skiträdd (vad jag hört iaf) haha. sen när han går ut därifrån så jamar det lilla knytet.

helt rätt. det var en kattunge. vilken följde efter mattias på hela gården sen.
han gick (mattias) in till maggie (vår panna) och skulle fixa och trixa med henne så vi får värme i huset. då hade katten följt med honom in utan att han direkt märkte det.

obs! katten är jätte-super-duper-mini-liten.

sen så är där en silus, dvs en "snurrare" som snurrar för att sågspånen ska gåuppåt i ett rör typ. svårt att förklara. ska visa en dag. iaf, så ramlar katten ner där och då hade mattias precis satt igång silusen, så om han inte upptäckt katten när den precis ramlat ner, hade den varit köttfärs, milt sagt...

så nu är vi med katt. den kommer när vi kallar. jag gjorde ett fint boende igår i brygghuset (som jag kallar byggnaden, fast det är bryggeri) där det är lute varmare.

för vår katt, kiddy, kitty, stavas typ hursom men uttalas kiddy har fått kattsnuva.
jag har t.o.m. varit hos en veterinär i helsingborg för att se hur gammal hon var. 6 veckor!

jag körde typ 2 mil för det. och jag kunde inte ha henne i en kartong för hon kröp ut så hon var i hela bilen. klättrade på sätena och t.o.m. på bildörrarna. jodå.

jag pratade med caroline ett litet tag och då började kiddy gå på mitt bälte mot min axel.

hon är knäpp, men sjukt söt.

ska lägga in bild när jag väl fått internet hemma. jaaa..

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback