odöpta personer

det här med odöpta personer tycker jag är kul.

nilsson undrar varför; "frågan lyde varför är det kul med odöpta människor?"

jag vet inte. kan ha att göra med att jag själv är döpt.

jag kommer ihåg i högstadiet (linåker, usch), när man skulle konfirmeras.

anja var inte döpt alltså odöpt (mitt eget ord, låna det gärna).
skulle hon vilja konfirmeras, så hade hon först fått döpa sig.

haha. tänk er scenen;

du står bredvid prästen. vid dopfunten. prästen lägger sin hand på ditt huvud och välsignar det. han häller lite "vatten" på, blöter huvudet, ungefär så som jesus gjorde när han välsignade barnen. sen döps man i faderns och sonens och den heliga andens namn. amen.

källa;
svenska kyrkan

tänk er själv så kul det hade kunnat bli. de kanske vill lyfta upp personen så då står där kanske 3 personer som lyfter dig för att de ska orka, man väger ju lite mer när man är så pass gammal än som "spädbarn".

ja, jag överdriver men jag vet inte säkert hur det fungerar, då är fantasin roligare...

helt enkelt - roligt.

dina åsikter
Postat av: Maja.

haha din beskrivning lät ganska rolig, har funderat lite kring det där själv och det enda jag sett när man döpt vuxna människor är att de doppar sig i någon sjö, men så kan det ju inte gå till i sverige eller?


skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback