helvetesdagens fortsättning

fortsättningen på torsdagen då jag fick tillbaka min plånbok:
den dagen var för jävlig.
jag skulle hjälpa mange några timmar på eftermiddagen innan jag skulle hem och hjälpa mattias med huset och maten  eftersom han fyllde år och vi skulle ha hem linus och lotta på middag.
jag körde till jobbet just för att kunna ta mig till mange så fort som jag hade slutat jobba, och eftersom jag slutade kvart i tolv så jobbade jag bara 4 timmar och kunde hjälpa mange med några fler timmar.
jag skickar till henne på morgonen för att fråga om adressen.
inget svar.
skickar senare och frågar om hon vaknat.
inget svar.
ringer och då skickar hon senare, typ halv 12 att hon har försovit sig.
haha. jaha, stressigt för oss båda men jag skulle ju ändå inom knutan och hämta min plånbok så det var väl lugnt.
hon skulle snabba sig sa hon.
jag parkerade på jobbets parkering inne på gården på morgonen men såg att den redan var bokad så jag var tvungen att flytta på mig. frågar christian (min coach) om var jag kan ställa mig och han visar en icke existerande parkeringsficka. lika stor som en, men det var ingen egentligen.
så jag ställer mig där och tänker att jag hade tur.
slutar då vid tolv, och springer ner för att köra till knutan.
då står petersven skolans bil bakom min så jag kommer inte ut.
får springa upp igen och leta efter denna personen som har bilen.
efter ett tag hittar vi honom och då är han nere på gården och jag frågar snällt om han vill flytta bilen.
då börjar helvetet:
- jobbar du på petersven?
- nej.
- då får du inte stå där.
- men det är ingen parkeringsplats.
- nej, men detta är en skolgård.
- jag ber så mycket ursäkt, det visste jag inte att man inte fick stå här. (saken är den att det är sommarlov så inte fan är det någon skolgård nu inte)
- jaha, men du får inte stå där.
- nej, förlåt men det visste inte jag, min coach sa att jag kunde stå här.
- jaha, vilken företag jobbar du för?
- eniro.
 - jaha. vem är din coach. då har han jävligt fel. förra gången detta hände, ringde vi kommunen så de bärgade bort bilen och det kostar 1500 kronor att hämta ut den.
jaha, tänker jag, nu släpper han inte ut mig heller.
efter lite mer tjat så släpper han till slut ut mig. tack och lov.

kör till knutan och går ner för att hämta plånboken.
- det kostar 30 kronor att hämta ut den.
- jaha, men jag har inga pengar i min plånbok och mitt kort är spärrat så skulle jag kunna få mitt körkort så jag kan hämta ut pengar på banken?

sagt och gjort så körde jag till banken och ställde mig på en 15 minuters parkering som i och för sig kostade pengar men jag hoppades på det bästa.
efter mer än 15 minuter kommer jag ut från banken med handen full av hundralappar, iall afall kändes det så.
hade ingen parkeringsbot och blev gudomligt glad.
kör tillbaka och hämtar min plånbok på knutan.

saken är den att mange inte hade kommit till helsingborg än för där hade varit en krock på motorvägen så jag får till och med vänta på henne lite.
men sjukt vilken stressig dag.

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback