åhusdagarna

jag och mattias var i åhus i slutet av juli. för några veckor sedan alltså.
vi fick det av glocalnet.
beställde man bredband av dem förra året, vid julen, fick man en övernattning på ett värdshus och behövde bara betala för middagspaketet, vilket var tre-rätters.
vi valde åhus gästgifveri och bestämde att vi stannade där i tv´å nätter för då hade man en heldag där och kunde strosa runt.
sagt och gjort.
eftersom vi valde två nätter fick vi betala för 4 middagar.
varsin varje kväll, de kostade 595 kr/pers, och kväll. alltså knappt 2400 kronor för hela vistelsen, och då var det rum, frukost och middag, två dagar.
dyrt tycker kanske ni, men egentligen hade det gått på mer än det dubbla så man får tänka så.
andra kvällen vi hade ätit sa vår servitris att hon skulle vilja ta betalt för oss nu.
316 kronor hade vi druckit för dessa dagar, så det var vad hon drog från kortet, jag erbjöd mig att betala allt istället för att vi tog mattias kort.
sen frågar jag servitrisen om vi ska betala resten (alltså de 2400 kronorna) nu också eller vänta tills imorn när vi checkar ut.

-"nej, men här står att det är betalt 595 kronor".

jaha, okej, tack för den.
sammanfattning:
istället för att betala dessa 2400 så betalade jag 316 kronor, de har fortfarande inte hört av sig, och om de gör det så är det synd om dem.
det stället kan jag verkligen rekommendera. haha.

plus att nu har ju jag bjudit mattias på en helg så nu blir han "skyldig" mig en, hur ska han få tag på en som är lika billig?!
haha, skämt åsido.

lite bilder ifrån vår sköna vistelse på andra sidan skåne.



snacka om att vi enbart körde små vägar. haha. hade lösa får och kossar bredvid oss. vi kör på skjutfält. där militären är och övar.



vår utsikt från typ rummet men också precis utanför hotellingången.

huset rakt fram hade jag verkligen inte tackat nej till, inte de andra heller iofs.
vi gick på andra sidan och titta in andra sidan av husen, de var pretty nice därmed.
jävla skit.
och vadå välansade gräsmattor.



vad sa du? fick jag det? nehej! jaså? ja men tack då. lovely.

              

titta, fler hus, och till sist en göta kanalare. tror inte den personen slog rundt ialla fall.



absolut vodka fabriken. den enda reklamen man såg var typ lastvagnarna som kom ut därifrån...




dina åsikter
Postat av: Pia

Tittar in...



//Pia :o)


skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback