taffys mysterium

egentligen skulle jag spelat minigolf igår med jobb och gå den veckliga (kan man säga så? ja jag kan) rundan.
men jag slutade 14 och de skulle gå kavrt i 5 vilket kändes som att jag behöver kanske inte stanna på jobb så länge, så jag åkte hem och tänkte göra ett ärende under tiden.
den blev ingen minigolf eftersom det regnat och då kan man inte spela.
jag tycker man kan spela ändå.
skitsamma vilket väder.

men eftersom det var halv storm när jag skulle cykla hem tog det lite längre tid. trampade jag ett steg fram gick det nästan två bak så man fick nästan cykla baklänges.
haha.

jag körde mitt ärende. hämtade två jeans som jag vunnit på tradera.
passade sjukt bra men ska nog färga de grå.
gillar inte färgen, den är för grå helt enkelt. här ska det på med lite färg. gröna?

sen var jag så sen så jag hade inte hunnit. så jag fortsatte att måla dörren på ladan. där blev man klar med den.

så jag och mattias stod i värsta stormen och målade.
och vi har stängt av värmen i huset så tro fan att det är kallt där nu, men jag tycker inte det känns lönt att sätta på den för då kommer väl solen igen och då är det kokhett därinne.
vilka problem...

i vilket fall som så när jag cyklade hem och kom in på gården ser jag linus arbetsbil.
då tänker jag att de är hemma och jobbar lite i snickeriet kanske. ställer ifrån mig cykeln i uterummet, eller vad man ska kalla det och då kommer taffy och möter mig.
då måste de ju vara hemma efetrsom de släppt ut honom, men hur jag än letar på gården så hittar jag dem inte.
så jag ringer  mattias och frågar var han befinner sig.
på jobb, svarar han.
jaha, och varför är taffy ute då?
han fattade ingenting, och inte jag heller, sen såg att att dörren till hundgården fortfarande var stäng och låst.

så vår lilla, stora taffy är alltså så smart att han hoppar upp på taket (vi har lagt en pall med ett tak över så han ska kunna ligga där om det regnar) ovanför den lilla platsen då och sen hoppat över ena väggen.

hur i lilla helvetet lyckas han?
frågan är bara hur länge han har varit ute på gården helt själv.
5 minuter, en timme eller flera timmar?
tur att han inte sprang ut på vägen och där kommit en bil i full fräs.
men vi har ialla fall lyckas uppfostra honom till det.
något vi lyckats med...

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback