polisen? vi har en rattfyllerist framför oss

tror vi!

jag och nilsson var ute och körde en runda i söndags. (för några veckor sedan)
ja, mattias var hemma och fortsatte jobba.
vi skulle inom hans päron för hans far fick inte igång internet, och sen skulle jag inom öresunds marin och prata lite jobb och även köpa en tröja till mattias eftersom han fyller år imorn, och sist men fan ta mig inte minst så skulle vi köpa glass.

(obs! denna historien har jag skrivit innan man har försvunnit helt plötsligt så jag får skriva om den igen, vilket är störigt eftersom jag kanske inte kommer ihåg allt.)

vi började ialla fall med att köra till hans far för att kolla datorn, men så långt kom vi inte. när vi kör mot nyhamsläge så kör där en röd fiat (har jag för mid) framför oss.
ligger och kör alldeles för långsamt, en riktig söndagsbilist. (det var söndag men vadå då).
han kör sakta, fort, sakta och så lite över på den andra sidan. sen stannar vi vid en stoppskylt och fiaten hade blinkat till vänster typ 1 kilometer innan.
istället för att då ställa sig på höger sida av vägen, för att sen köra till vänster, så ställde sig dessa idioter på vänster sida.
så hade det kommit en bil fort som bara den typ, från vänster och skulle in mot oss så hade det varit ajöss med dem.

det verkar skumt så jag ringer faktiskt polisen, eller nej, 112 och säger att jag tror vi har en rattfyllerist framför oss, jag vet inte om jag skulle ringa hit men...
- jodå, det är helt rätt, jag kopplar dig till rätt person.
så kommer jag till en polis i höganäs distrikt (tror det var det, alltså en polis, sjukt trevlig man).
jag berättar vad som händer och hur han kör, denna fiaten.
jag och nilsson följer efter honom.
i vilket fall som så kör fiaten jävligt skumt, sakta på snabba vägar och snabbt pålångsamma vägar.
jävla polacker och ja det var dem också.

sammanfattningsvis så följer jag och nilsson denna bilen i typ en timme och jag pratar med polisen under den tiden också. polisen är på väg från ängelholm, en det tar ju lite tid.
sen är vi på väg mot ängelholm, och sen kör fiaten in på en grusväg.
jag och nilsson var verkligen trogna. vi följde efter överallt, men vi höll avståndet, körde inte för fort, och svängde inte ner på grusvägen direkt utan vi körde motsatt håll där vi kunde ha koll på bilen.
ute på grusvägen så stannar fiaten ett tag, sen helt plötsligt kör den iväg.
vi måste u vända bilen och hänga på, men när vi väl kommer pågrusvägen är de borta.
vi kör och kör och kör, och chansar, och sen kommer det en korsning.
vi kör vänster.
de hade kört höger fick vi reda på av polisen sen när de hade hittat dem.
ialla fall så kunde polisen inte åtala männen för när de hittade dem så var det på en gård, och visst, de var lite fulla, men de sa att de hade börhat dricka där, på gården, och där var även en tredje person som höll med det. 
men de tackade för vår hjälp, polisen alltså.

så efter den dagen har jag och nilsson gjort månaden, eller ja årets goda gärning.
så tycker ni jag är elak nu, eller inte lika snäll nu som innan så vet ni varför...

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback