diabeteskoma

hörde på nyheterna imorse, ja vid 6 tiden eftersom vi körde, eller rättare sagt jag körde, mattias sov, från billeberga till väsby.
jakt igår.
men ialla fall så var det en kvinna i skurup som hade hamnat i koma efter att en undersköterska, hade gett henne insulin.

diabetes är det kanske inte så många som känner till?
jag fick det när jag var 9 år, har snart 14 års-jubileum.

och de flesta jag känner vet att  jag har det och har växt upp med mig och sjukdomen.
de har förhoppningsvis ett hum om vad de ska göra om det händer något med mig.

men, och detta men:et är stort egentligen så, är man undersköterska eller ngt liknande, det vill säga att du jobbar inom sjukvården för att hjälpa sjuka människor, så de håller sig någorlunda friska, så ska man veta detta.

diabetes pratas det inte så mycket om, men det är en livsfarlig sjukdom.

vad hade hänt om kvinnan inte hade fått denna spruta så hon vaknade upp?
( och det är skillnad på dessa sprutor, så ingen tror något annat)

mange, my dear friend, läser till sjuksköterska i karlskrona.
en jävla tur att hon har mig, för hon tänkte på mig när hon läste om diabetes.

känner du ingen så förstår jag att man inte tar det inom sig på samma sätt kanske.

men vet man inte, så frågar man.

eller?

"nu blir jag sådär arg igen" (arga snickaren, löjligt påhitt)

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback