vi gick och vi gick och vi gick...

igår var vi ute och gick med jobb.
haha.
skitkul.

jag kollade på min stegräknare och jag hade gått sisådär 4900 steg när vi stannade för att vänta på monica som slutade en kvart senare än oss andra.
vi var sammanlagt 7 stycken som gick.
sen hade vi kanske gått halva biten, 3 kilometer.
så jag måste ju kolla hur många steg jag gått.

nej då har den inte räknat dem alls, stod fortfarande på 4900steg.
tro jag blev arg, jag som till och med sprungit nerför och sen uppför och nerför igen på några trappor.
tack för den liksom.
men anna, räddaren i nöden har ju på sin mobil (wow alex) så hon såg att det hade blivit ungefär 7000 steg från jobbet.
så jag plusade mina med 3100 steg då.

så sammanlagt igår gick jag 16174 steg mer eller mindre.
då gick vi ungefär 1,2 mil.
sen cyklade jag ju 1 mil själv, vilket jag gör varje dag jag jobbar, vilket faktiskt är i stort sett 5 dagar i veckan numera.
men där räknas ju inga steg, har jag märkt, hur ska man räkna det då?

vi hade paus också.
vi fick varsin dubbelmacka, och till det fick vi dricka vin.
haha.
vilket fest, och sen slank det faktiskt ner lite chokladkaka/kladdkaka.
man måste njuta.

och där stod/satt vi och njöt när det kommer seriösa joggare, så jag småskriker lite snällt; "kladdkaka för 25 kronor".

det blev banne mig glada skratt från arbetskollegorna.

dina åsikter
Postat av: agneta

det är bra! då räknade vi ut helt rätt. typ. jag måste ta tag i det igen. jag har slöat ner till 5000 om dagen, men jag har inte haft tid. i morgon ska jag ta tag i det igen! hihi



kämpa på!!!!

2009-04-25 @ 02:18:41

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback