nya sängar

mattias får sina konstiga ideer.

det är liksom inte lönt för mig att måla och fixa gästrummet eftersom han vill riva taket, det vill säga gästrummets golv, så det blir mer öppet i köket.

igår morse var det dags för en annan sak. han vill ha en köksö.
detta är nog på riktigt.

vi var på ikea och kollade olika alternativ och vi hittade något som vi enades om.
först blev det skitbra och skitdyrt, sen billigt som fan, men inte lika bra, så vi lade ihop dem så blev det lagom pris och alldeles kanon.

när vi ändå var på ikea, köpte vi nya sängar.
det har vi pratat om ett tag men det har aldrig blivit av för man orkar liksom inte åka dit och trängas med 3710 andra människor.
men igår gjorde vi det. just då hade de fel på datorerna och allt möjligt så innan vi kunde få vår lilla lapp om vilka sängar vi skulle hämta ut fick vi gå runt på ikea och titta runder.

jag fick mina bakformar, så på onsdag, när jag är ledig ska jag baka mjuk pepparkaka. nytt recept jag tänkte prova.
det är så jävla gott.
mjuk pepparkaka alltså.

dessa sängar då. vi fick in dem i mattias skåpbil, verkligen skitbra. vi fick in dem i huset och uppför trappan och in i sovrummet.
(läs mattias där det står vi)

innan det hade jag dammsugit och våttorkat så det var galet fint.

vi har haft en låg säng innan.
mattias har själv gjort gaveln, i "tigerträd".

nu helt plötsligt ligger vi typ en halv meter över golvet.

kändes som om man skulle ramla ner så vi låg och tryckte i mitten hela natten, eller ialla fall jag.


dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback