mårten gås är död

gud vad jag är tjusig idag. det må jag säga.
finbyxor (jojomensan), brun polo och såklart min nya kappa. jag är kär i den.
men man ska inte ha den för ofta. bara på galej.

och idag ska jag och mattias äta gås hos min mormor.
och nästa fredag bjuder hans chef (!).

innan har det varit julbord eller rättare sagt julfest för de på hans arbete. det vill säga chefen, mattias och mats som jobbade där innan och de andra som hjälper dem med andra saker, som frankie (elektriker), en martin (kommer ej ihåg vad han gör men en trevlig prick och detsamma hans flickvän) och philip ( elins bror, vet ej vad han gör heller, men även där en trevlig prick och även hans flickvän).

men nu har ju då mats slutat och där har kommit en pojke (för han är faktiskt ett år yngre än oss) som heter linus. träffat honom en gång hemma när de kom för att hämta något.

så nästa fredag får man träffa honom offentligt eller vad man ska säga och hans sambo lotta (journalist).
häftigt jag vet.

frankie är sjukt charmig, över 40 visst, men jag är väl ändå maja gräddnos i hans ögon.
så han frågar alltid mattias hur maja gräddnos mår, sjukt sött.


dina åsikter
Postat av: Anna

svar: tack tack:)



Jag fick en Canon Ixus 80 IS. Det lilla jag har hunnit fota med den så tycker jag att den är bra. Lycka till med kameraköpet!


skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback