katastrof

häromdagen märkte jag någon som jag inte alls gillar.

jag blev grymt besviken.

när jag är hos mange i kk (karlskrona) så har ju hon arla-mjölk. vi här nere i skåne har såklart skånemejerier.

färgerna är;
orange - fet 3% fett
blå - mellan 1,5% fett
röd - lätt 0,5% fett
gul - mini 0,1% fett

ialla fall så var jag på city gross i höganäs och skulle handla och gick till mjölken.
där ser jag bara arla-mjölk. jag blir smått (gud vad jag använder det ordet) förvånad och tänker att de kanske har det för att prova eller så ska de ha bägge två eller något liknande.
jag går fram och tillbaka för att kolla noga. jag skulle även ha creme fraiche och hittade bara arlas eller t.ex. favorit från skåne (som det blev tillslut).

där kommer ett äldre par och jag frågar dem om de vet var skånemejerierna har tagit vägen.

-"jaha, det är arla, det är därför förpackningarna ser annorlunda ut", svarar damen.

"har de ingen koll på vad de handlar och dricker" tänker jag.

men jag får ju köpa arla ialla fall.
röd som är fet med 3% fett (bara där blev det fel för tänk så hade jag tagit den till mig som i vanliga fall dricker lättmjölk) till mattias.
och blå som är lätt med 1,5% fett till mig (den är egentligen mellan).

frågar i kassan och de har bytat all mjölk och filmjölk till arla, så mina drömmar om att det var något tillfälligt rasades.


pratade med mor min på kvällen och hon sa att det hade varit ramaskri, i alla fall i staffanstorp där många hade ratat city gross. det hade stått i tidningarna.

men jag och mattias har ingen tidning så hur skulle vi kunna veta.

jag blev fan ledsen över detta, så nu måste vi köpa mjölk på ica och resten av maten på city gross..

tycker ni jag är löjlig? icke, detta är inte bara en principsak, det handlar mest om smaken, från skånska kor..

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback