jägarn i mig

idag då jävlar. jag ska prata med min coach på jobbet om att få en papperslapp för att gå ner till optikern och kolla om jag behöver terminalglasögon. fick höra det igår på mötet vi hade. som jag och johanna inte visste vad det handlade om. förrän vi kom dit vill säga.

det var lite om sjukfrånvaron och sådär. mycket bra information.

kom till jobb idag halv 7. börjar inte förrän kvart över men jag är sjukt kär i mitt jobb. haha.

jodå. bredvid mig har jag en hushållsrulle (!), hälften kvar för jag använde hälften igår kväll när vi pluggade.

det har jag inte berättat typ, men jodå. jag och mattias pluggar till jägare.


igår var vi inne på kapitel älgjakt med ställande hund. för er säger det ingenting, men då ska jag lära er en sak.

ställande hund gör som så att den hittar älgen, och skäller för att jägarn ska finna den.
skulle älgen flytta på sig, börja gå någonstans följer såklart hunden med och skäller gångskall.

när älgen däremot står still, så skäller hunden något som heter ståndskall.

nu har ni lärt er något nytt. bra va? att ni får ta nytta av vad jag lär mig. jag kommer bli så jävla grym.

och ja, det kanske låter äckligt men jag vill verkligen passa ett djur. kanske ett rådjur för att verkligen lära mig. mattias tycker det är äckligt, så då får han skjuta så passar jag det.

passa betyder ta ur; -på svenska- magsäck, tarmar och det andra runt omkring..

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback