godman

det här inlägget om att vara "sällskapsman" åt en äldre person och hitta på saker hette visst godman (?!)
enligt vicky.
skitbra att man har kompisar som upplyser en med saker man inte riktigt förstår.

"Carro, du e för go. Du vill antagligen jobba som "godman" där du bli kontaktperson till en person som bor på ett äldreboende el har hemtjänst, och som inte har ngn släktning el likanade att tillgå. Där kan du/ni tilbringa hur många timmarni vill, var ni vill, i affären, på badhuset etc. Roligt va?"
just så skrev hon. vickan. smart tjej.
och ja, jag tycker det kan vara roligt.
inte ironi denna gång. kryss i taket.


jag ska kolla upp det och se hur pass jag ska göra. mycket som händer nu.

först och främst får jag göra klart min förbannade jägarexamen. puh. hinner inte plugga.
vi ligger nästan efter men det funkar ändå, eftersom jag är så tajt med thage (läraren) och skämtar och allt möjligt så går det bra ändå.

dina åsikter
Postat av: V

Ja, stämmer. Haha, men du tjänar ju faktist pengar på att "jobba" som godman. Där brukar men även ha hand om personens ekonomi mm.. statsa. jag tror det e ett utmärk extrajobb för dig..

2008-11-13 @ 11:48:26
Postat av: maja

Godman har jag fått för mig mer är en som har hand om ekonomin och papper och så åt någon som inte kan själv.



Sen finns det ju nåt som min fd sambo var; ledsagare. Det hade inget alls med ekonomi att göra utan de hittade bara på saker, gick på bio, fikade och umgicks. Sånt som personen i fråga ville göra. Typ som en betald kompis :) Det var genom kommunen och där fick man också en liten summa för besväret.

2008-11-15 @ 17:07:56

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback