stenåldershuset

ja ni kanske inte förstår detta med tv och allt men då ska jag berätta en sak.

men; först av allt.

vi har besök. ring och boka. det kostar 5 kronor per skalle.

* vi har tv, men inga tv-kanaler (förrän senare idag hoppas jag, om robert gillar oss)
* vi har dator, men inget internet
* vi har värme, via maggie, en skitstor panna som eldar sig själv, men som kan behöva hjälp ibland också
* vi har ingen tvättmaskin eller torktumlare (jag tvättar hemma 1 gång i veckan, och mattias mor tvättar hans ikeapåsar fulla med smutstvätt)
* vi har en industridammsugare
* vi har sammanlagt 3 soffor i vardagsrummet, eller rättare sagt storrummet. (det är större än vissas lägenheter som mina arbetskamrater har) (räkna själv; vårt rum är på 74 kvm, vad är din lägenhet på?)
* vi har ett  bryggeri (det är egentligen ett gammalt brygghus, som förresten kiddy bor i)
* vi har ett gammalt stall (utan boxar och så men ändå)
* vi har ett snickeri
* vi har egen brunn (där allt vatten kommer ifrån)
* vi har ingen fast telefon

stenålder?

kalla det vad ni vill. jag trivs.

förutom när man vaknar och det är 11 grader i huset.

intresserade för en guidning?
haha...

och eftersom vi inte har någon fast telefon, så får ni ringa mobilen.
men vi är inte skrivna där så leta upp mig i billeberga och mattias nyhamnsläge.

det är sjukt egentligen.

dina åsikter

skriv din mening här;

ditt namn:
ihågkommen;

din mail:

din blogg:

din åsikt:

trackback